Kierrättäminen
Kiinnostuttu 5608 kertaa
Ihmiskunta on kierrättänyt ja käyttänyt tarveaineita ahkerasti valtaosan olemassaolostaan, mutta länsimaissa kierrättämisen taito ehti lähes kadota teollistumien myötä. Esimerkiksi Iso-Britanniassa teollistuminen johti siihen, etteivät ihmiset enää osanneet hyödyntää tavaroita yhtä kekseliäästi kuin “vanha kansa”, joten englantilaiset ryhtyivät polttamaan ylimääräisiksi katsomiaan tavaroita. Ensimmäinen jätteenpolttamo starttasi Britanniassa vuonna 1874.